برندکده

معرفی برندهای پوشاک | نمایندگی فروش | حراج فصلی | خرید لباس | خرید انلاین لباس

برندکده

معرفی برندهای پوشاک | نمایندگی فروش | حراج فصلی | خرید لباس | خرید انلاین لباس

شناخت انواع پارچه و خصوصیات آن

شناخت انواع پارچه و خصوصیات آن


انتخاب پارچه مناسب برای انواع مختلف لباس بسیار مهم است و همواره باید با توجه به مدل لباس و کاربرد آن جنس پارچه را انتخاب کنیم، پارچه براساس موارد به کار رفته در تولید آن در انواع مختلف لی، کتان، نخی، جیر، چرم، ویسکوز، ساتن و ... وجود دارد. 

پارچه

به لایه انعطاف پذیری از الیاف طبیعی و مصنوعی و نخها که در هم بافته شده اند، پارچه گفته می شود. پشم، کتان، پنبه و ابریشم الیاف طبیعی پارچه می باشند در حالیکه الیاف مصنوعی پارچه شامل ریون، نایلون و پلی استر است. 

انواع پارچه نخی

پارچه نخی، همان پارچه پنبه ای است که در زبان عامیانه به آن نخی گفته می شود. خنک بودن، نرمی، بدون ایجاد حساسیت، گوله نشدن از جمله ویژگی های این نوع پارچه است. این نوع پارچه با توجه به الیاف به کار رفته در تولید آن در سه نوع طبیعی، مصنوعی و مخلوط وجود دارد.

پارچه نخی

جیر

جیر نوعی چرم نازک است که از پوست بز، گوزن، گوسفند و گوساله در طی فرایند خاص و تبدیل سطح گوشتی آن به حالت مخملی ساخته می شود. به دلیل کثیف شدن سریع جیر باید از هرگونه خاک و چربی دور نگه داشته شود. در تولید کفش به دلیل مقاوت بالا و عدم نفوذ هوا کاربرد بسیاری دارد.

پارچه جیر

لی

پارچه لی  همان جین است که در ایران با نام برند آن یعنی Lee معروف شده است. نخی، کاغذی، ضخیم، کشی و غیر کشی از انواع مختلف پارچه لی می باشد. این نوع پارچه دارای مقاومت بالایی است و در دوخت انواع مانتو، شلوار، کیف، کفش و ... استفاده می شود. پارچه لی بدلیل شیک بودن  مورد پسند تمام سلیقه های می باشد و هیچ گاه از مد نمی افتد. 

ساتن

در تولید و ساخت پارچه ساتن معمولا از پنبه، ابریشم، نایلون، رایون، پولیستر و ... استفاده می شود. ساتن صاف و براق می باشد و در دوخت لباس های زنانه کاربرد زیادی دارد. این پارچه بدلیل وزن کم نیاز به مراقبت زیادی دارد.  انواع ساتن شامل عاشقی، فیروزه ای، نگین دار، پشت کرب، شیشه و ... می باشد.

پارچه ساتن

کتان

برای ساخت و تولید این پارچه از گیاه کتان استفاده می کنند. لباسهای کتان بدلیل قابلیت جذب آب بالا و خنکی، در فصلهای بهار و تابستان زیاد استفاده می شود. معمولا از پارچه کتان برای دوخت انواع دستمال سفره، پوشش مبل، حوله، پیش بند، کیف، رومیزی و ... استفاده می شود. کتان به دلیل این که در هنگام شست و شو تغییر سایز و اندازه می دهد بهتر است قبل از برش یک بار شسته شود.

پارچه کتان

ابریشم

برای تولید ابریشم از پیله کرم ابریشم استفاده می کنند. پارچه بسیار نرم و براق ابریشم رنگهای متفاوتی دارد و معمولا از این پارچه گران قیمت در دوخت شال، کراوات،مانتو و ... استفاده می شود.

پارچه ابریشم


چرم طبیعی

پوست حیواناتی مانند گوساله، مار،کوسه، بز و ... در طی فرایندی بنام دباغی تبدیل به پارچه چرم طبیعی می شود. از چرم بخاطر خاصیت گرمایی که دارد در دوخت انواع لباس زمستانی استفاده می شود.

چرم طبیعی

چرم مصنوعی

این نوع چرم ترکیبی از لایه پی وی سی و لایه روکش می باشد. بدلیل تولید این پارچه از مواد شیمیایی، قیمت ارزان تری نسبت به چرم طبیعی دارد.

چرم مصنوعی

راه های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

به دلیل شباهت چرم طبیعی و مصنوعی تشخیص آن بهنگام خرید  بسیار مهم است، در زیر چند راه برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی گفته شده:

  1. سطح چرم طبیعی صاف و یک دست نمی باشد قسمت های مختلف آن ضخامت متفاوتی دارد در حالی که چرم مصنوعی سطح صاف و یک دستی دارد.
  2. چرم طبیعی در هنگام لمس به خاطر این که از پوست حیوانات ساخته شده است گرما را به پوست دست منتقل می کند
  3. اگر چرم طبیعی را در رنگ های مختلف دیدید تعجب نکنید چون مانند چرم مصنوعی می توان آن را در هنگام تولید رنگ کرد
  4. چرم طبیعی بر خلاف چرم مصنوعی در اثر فشار دادن چین و چروک می شود
  5. بوی چرم طبیعی ومصنوعی با هم متفاوت می باشد. چرم طبیعی به هنگام سوختن بوی موی سوخته حیوانات را می دهد ولی چرم مصنوعی در اثر سوختن بویی شبیه مواد پلاستیکی دارد
  6. چرم طبیعی بر خلاف چرم مصنوعی آب را به خود جذب می کند
  7. پشت چرم طبیعی حالت پرز دار می باشد در حالی که چرم مصنوعی حالت نخ مانند دارد
  8. انعکاس نور در چرم طبیعی هنگامی که مقابل خورشید قرار می گیرد به صورت یک دست نمی باشد
  9. طرح های سطح چرم طبیعی یکنواخت و منظم نمی باشد ولی چرم مصنوعی طرح های منظمی دارد

پلی اتیلن

در تولید پلی اتیلن از الیاف مصنوعی استفاده می شود. این پارچه از مقاومت بالایی در برابر سایش و پاره شده برخوردار است.

انواع پارچه

مخمل

مخمل نوعی پارچه کرکی است که از ابریشم، پنبه، کتان و پشم تهیه می شود. تهیه و تولید مخمل کار بسیار سختی است که باعث شده جز پارچه های اشرافی محسوب شود. این نوع جنس در تولید انواع لباس، پرده، روتختی و ... کاربرد دارد.

پارچه مخمل

ریون

ویسکوز یا ریون یا از الیاف مصنوعی پنبه، مغز چوب و کاغذ ساخته می شود. پارچه ریون در طی فرآیندی شیمیایی در دو نوع الیاف پرز کوتاه و الیاف پرز بلند ایجاد می شود. از ریون برای دوخت لباس زنانه، مردانه، رومیزی و ... استفاده می شود. لباس های ریون به دلیل خنکی که ایجاد می کنند در فصل تابستان طرفدار زیادی دارد.

پارچه ریون

پشم

 پارچه پشمی از پوست و پشم بز، گوسفند، خرگوش، بز و ... تولید می شود، به همین دلیل الیاف پشم جز الیافهای طبیعی بحساب می آیند. پشم به دلیل خاصیت کشسانی بعد از شستن شکل ظاهری خود را حفظ می کند. لباسهای پشمی با خروج هوای اضافی از بدن به حفظ تعادل دمای بدن کمک می کنند. الیاف پشمی نسبت به دیگر الیاف در مدت زمان طولانی دچار ساییدگی می شود.

پارچه پشمی

حریر

حریر نوعی ابریشم نازک است که از الیاف طبیعی تهیه می شود. حریر دارای انواع مختلفی از قبیل حریر ساتن، کرپ حریر، حریر سیلم، حریر پرده ای و ... می باشد.

پارچه حریر

نایلون

از پارچه نایلون بدلیل خاصیت کششی و سایشی بالای آن، در تولید جوراب استفاده می شود.

 

بنگالین

در تولید بنگالین از الیاف طبیعی، ابریشم و پشم استفاده می شود. نام آن از بنگال گرفته شده است چون اولین بار در آنجا تولید شده است.

انواع پارچه

ژرژت

در تولید ژرژرت از ابریشم و یا پلی استر استفاده می شود . ژرژت نوعی پارچه کرپ نازک است با بافت ریز که لمس زبری دارد. وزن پارچه ژرژت کمی از ابریشم سنگینتر می باشد.

پارچه ژرژت

لمه

لمه از الیاف رنگی و نخ های براق تولید می شود. این پارچه بدلیل زیبایی و خیره کنندگیش در بین خانم ها بسیار محبوب است و برای دوخت انواع لباس مجلسی از آن استفاده می شود. در هنگام شست و شوی لمه به خاطر حالت دندانه دار آن نگران نباشید به دلیل اینکه فقط اکلیل های اضافی آن مقداری شسته می شوند. 

پارچه لمه

فاستونی

 از پشم، مخلوط پشم و پلی استر، مخلوط پشم و کرک به عنوان مواد اولیه فاستونی استفاده می شود. فاستونی در تولید انواع مانتو، کت و شلوار، کت و دامن و ... کاربرد دارد.

پارچه فاستونی

کرپ

جنس کرپ معمولا از ابریشم، پشم و یا پلی استر می باشد. این نوع پارچه دارای رنگ های مختلف و زیبا می باشد.

پارچه کرپ

کنف

کنف به دلیل استفاده در دکوراسیون عروسی، وسایل هنری و طراحی لباس ها محبوبیت خاصی دارد. 

پارچه کنف

استرج یا کشباف

جنس استرج از نایلون می باشد و بدلیل اینکه تعرق بدن را به لایه های بعد منتقل می کند برای لباس ورزشکاران بسیار مناسب می باشد.

پارچه استرج

لینن

لینن یا لنین نوعی پارچه کنفی است که از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده است. هرچه درصد پنبه نسبت به درصد پلی استر بالاتر باشد، لینن دارای کیفیت بهتری می باشد. 

نوع پارچه


گلشیفته فراهانی در بیلبوردهای تبلیغاتی



 گلشیفته فراهانی  از بازیگران برجسته ایرانی که در کنار بازیگری فعالیتهایی نیز در زمینه مدلینگ انجام می دهد. در ادامه قصد داریم در کنار توضیح مختصری در مورد صنعت مد, در مورد فعالیتهای مدلینگ گلشیفته فراهانی نیز صحبت کنیم پس با ما همراه باشید: 


صنعت مد

ریشه کلمه مدل از زبان فرانسه گرفته شده و مدل به کسی گفته می شود که محصول یک برند خاص مانند لباس, ساعت, کفش و ... را معرفی و تبلیغ می کند. مدلینگ شامل زمینه های مختلفی از جمله مدلینگ لباس، مدل های ورزشی، لباس زیر، هنرهای زیبا و مدل های چاپ تجاری را شامل می شود و در رسانه هایی همچون کتاب ها، مجلات ، روزنامه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. با شکل گیری صنعت عکسبرداری، صنعت مد و فشن نیز شکوفاتر شد و با عکاسی از مدل های لباس، مدل ها به افرادی معروف با دستمزدهای فراوان تبدیل شدند. از جمله مراکزی که در عرصه مدلینگ و فشن بسیار فعال میباشد میتوان به نیویورک، پاریس، لندن، میلان، توکیو و دیگر پایتخت های بزرگ دنیا اشاره نمود. افراد علاقمند به عرصه مدلینگ در ابتدا با آژانس های مدلینگ جهت آموزش و کار مدلینگ قرار داد کوتاه مدت می بندند و به تدریج با طی کردن مراحلی سابقه کاری برای خود می سازند.

 

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی متولد 19 تیر  1362 در تهران و در یک خانواده هنرمند بدنیا آمد. او یک خواهر به نام شقایق فراهانی و یک برادر به نام آذرخش فراهانی دارد. گلشیفته فراهانی در کودکی بسیار پرتحرک و پر جنب و جوش  بود و به موسیقی علاقه زیادی داشت وی در سن 13 سالگی وارد هنرستان موسیقی شد.گلشیفته فراهانی اولین نقش خود را در سن 14 سالگی در نقش میم مثل مادر و در فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی انجام داد. از دیگر کارهای او میتوان دو فرشته، به نام پدر، درباره الی، هفت پرده، زمانه، جای دیگر و یک مشت دروغ نام برد. گلشیفته فراهانی فعالیت هایی در زمینه تئاتر نیز انجام داده و در کارهایی همچون مریم و مرداویچ، نرگس سیاه و مفتش ایفای نقش کرده است.

گلشیفته فراهانی

وی بخاطر استعداد بالایی که در زمینه بازیگری داشت توانست بسرعت پله های پیشرفت را طی کند و از آنجایی که در ایران با وی رفتارهای نامناسبی صورت گرفت و سعی در خراب کردن این چهره محبوب داشتند وی مجبور به مهاجرت شد تا در آنجا بتواند به فعالیتهای هنریش بپردازد. گلشیفته در خارج از کشور نیز توانست بسرعت در کارش پیشرفت کند و با بازیگران سرشناس و کارگردانان معروف دنیا همکاری داشته باشد، همچنین از وی  برای همکاری و عضویت در داوری جشنواره هایی همچون اسکار، لوکارنو و جشنواره بین المللی مراکش دعوت بعمل آمد.

 

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی و فعالیت های مدلینگ

گلشیفته برای اولین بار از جانب ژان موندینو(Jean-Baptiste Mondino) کارگردان و عکاس معروف فرانسوی مورد استقبال قرار گرفت و مقابل دوربین وی رفت تا در مجله مد فرانسوی به نام مادام فیگارو مورد توجه جهانیان قرار گیرد. وی بعد از این پیشنهاد توانست در چشم آژانس های مختلف مدلینگ قرار گیرد و از آنها پیشنهاداتی به وی شد. پائولو راورسی(Paolo Roversi) از عکاسان مشهور ایتالیایی مد نیز برای هفدهمین شماره مجله هنری اگوئیست از گلشیفته فراهانی عکاسی کرد.

گلشیفته فراهانی از چهره هایی بود که در هفته مد پاریس بعنوان مدل برند شنل(Chanel) ظاهر شد. گلشیفته فراهانی با پوشیدن لباس های قدیمی برند شنل بعنوان یکی از مدل های شنل دیده شد. 

فعالیت مدلینگ گلشیفته فراهانی

مدل شدن گلشیفته برای یک بانک آلمانی

یکی دیگر از فعالیت های اخیر گلشیفته فراهانی در عرصه مدلینگ، مدل شدن وی در فرانکفورت برای تبلیغات یک بانک آلمانی می باشد. این بانک آلمانی از عکس گلشیفته بعنوان مدل در بیلبوردهای تبلیغاتی خود استفاده کرد.

گلشیفته فراهانی در بیلبورد تبلیغاتی


بررسی استایل جاستین بیبر


جاستین درو بیبر  که با نام جاستین بیبر (Justin Bieber) شناخته شده است از سلبریتی های معروف و جوان دنیای موسیقی است که گاها در زمینه بازیگری فعالیت می کند. وی بدلیل حاشیه های زیادی که دارد همواره مورد توجه رسانه ها قرار دارد. 

 

استایل جاستین بیبر

دلایل شهرت جاستین بیبر

مشهور شدن جاستین بیبر با انتشار ویدئوهایش بر روی یوتیوپ شروع شد و همین دلیلی شد تا بعد از ورودش به صنعت موسیقی خیلی زود پله های موفقیت و شهرت را طی کند. جاستین به جز  صدای خوبش از چهره ای خوب نیز برخوردار است وهمه اینها باعث شد تا در سال 2011 نام وی از طرف مجله تایم(Time) بین 100 نفر تأثیرگذار سال قرار گرفت. جاستین در سال 2012 با درآمدی 108 میلیون دلاری به دومین فرد ثروتمند زیر سی سال تبدیل شد. گرچه انتقاد های بزیادی در مورد نوع رفتار و پوشش این خواننده جوان در رسانه ها وجود دارد با این حال او هنوز طرفداران زیادی دارد.

جاستین بیبر

فعالیت های جاستین بیبر

 جاستین بیبر بعد از پخش ویدئوهایش در سال 2007 توانست به شهرت برسد و در سال 2008 با پیشنهاد اسکوتر براون(Scooter Braun) پا به دنیای موسیقی گذاشت. نخستین آلبوم رسمی جاستین بیبر با نام دنیای من در سال 2009 منتشر و در سال 2010 آلبوم دنیای من 2 منتشر شد و این آلبوم را میتوان اولین اثر استودیویی او دانست که در بازار عرضه و باعث شد طرفداران زیادی پیدا کند. 

فعالیتهای جاستین بیبر

تور موسیقیایی دنیای من نیز که در همان سال به صورت جهانی برگزار شد به مشهور شدن بیشتر جاستین بیبر کمک کرد. در سال 2011 فیلم مستندی با نام "هرگز نگو هرگز" از روی همین کنسرتها ساخته و بر روی پرده های سینما رفت. این مستند خیلی زود به مشهورترین اثر مستند موسیقیایی آمریکا تبدیل شد. دومین اثر استودیویی جاستین بیبر"زیر دارواش " بود که در سال 2012 وارد بازار شد. این آلبوم خیلی زود جای خودش را در بین آلبوم های موسیقی باز کرد و تبدیل به رنک یک جدول بیلبورد شد.  آلبوم های باور که در بهار 2012 به بازار آمد و آلبوم هدف که در سال 2015 منتشر شد از دیگر آلبوم های معروف جاستین بیبر می باشند. 

استایل جاستین بیبر

جاستین بیبر از خوانندگان جوان و پر حاشیه ی هالیوود که این روزها در بین جوانان طرفداران زیادی دارد و معمولا در بین جوانان امروزی او را با تیپ عجیب و غربیش می شناسند. جالب است بدانید که جاستین بیبر در انتخاب و پوشیدن لباس های رسمی اصلا موفق نیست بگونه ای که در سال 2016 در مراسم گرمی بعنوان یکی از بد استایل های مراسم شناخته شد. وی در این مراسم که بخاطر ترانه "WHERE ARE U NOW"  موفق به کسب جایزه شد، با استایلی کاملا مشکی و موهایی طلایی بد رنگ از دید کارشناسان خیلی بد ظاهر شد بطوریکه این استایل بیشتر مناسب افراد سالمند بود تا یک پسر جوان!!!

استایل جاستین بیبر

حاشیه های جاستین بیبر

جاستین بیبر از آن گروه سلبریتی هایی پرحاشیه است که همواره در مرکز توجه رسانه ها دارد و شاید براحتی بتوان گفت که یکی از دلایل شهرت وی همین حاشیه ها بود.  از ماجرای رابطه اش با سلنا گومز(Selena Gomez) که مدت ها توسط هر دو نفر شان تکذیب می شد، تا اخباری که هر روز از مرگ جاستین، تصادف جاستین، دستگیری جاستین به خاطر مصرف مشروبات الکلی و غیره در فضای مجازی منتشر می شد.

و اخیراً نیز خبر ازدواج او با هایلی بالدوین مدل معروف امریکایی  که بسیار خبرساز شد. گفته شده که این دو در سال 2015 با هم روابطی داشتتند ولی خیلی زود به پایان رسید و اخیرا دوباره باهم وارد رابطه شده اند و جاستین در رستورانی از هایلی خواستگاری کرده است. تصاویری که از این دو سلبریتی مشهور در فضای مجازی منتشر می شود نیز این شایعه را تقویت کرده است. 

نامزدی جاستین بیبر با هایلی بالدوین


فعالیت های مدلینگ ترلان پروانه



در این مقاله قصد داریم به سراغ یکی از بازیگران بنام کشورمان برویم؛ ترلان پروانه از هنرمندان محبوب و جوان سینما و تلویزیون که این روزها بعنوان مدلینگ مشغول فعالیت هستند و در این زمینه خیلی خوب درخشیدند. 

بیوگرافی ترلان پروانه 

ترلان پروانه از بازیگران مشهور کشور ما که از دوران کودکی وارد حرفه بازیگری و هنری شده است. اولین فعالیت ترلان پروانه در سن 3 سالگی بود که  برای ساخت یک تبلیغات از طرف یکی از شرکتهای آگهی جذب شد و همین آغااز ورود وی به نمایش شد.

کودکی ترلان پروانه

 حضور ترلان پروانه در شبکه جام جم و شبکه یک، یکی از عوامل معروفیت و شناخته شدن ایشان شد و  سپس کم کم در فیلم های مختلفی از جمله سریال بچه های خیابان، رویای آخر و فیلم های دیگر ایفای نقش کرد در همین فیلمها بود که استعداد و هنر ترلان پروانه برای کارگردانان و هنرمندان زیادی ثابت شد  و این زمینه ای شد که به طور جدی وارد این حرفه شود. ترلان پروانه در سال 1390 در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به علت هنرنمایی در فیلم آهوی پیشونی سفید بهترین بازیگر فیلم در نقش دختر شناخته شد.  

ترلان پروانه بازیگر سینما

مدلینگ 

دنیای مدلینگ و مدل شدن مانند هر شغل دیگری سختی ها و مشکلات خودش را دارد و هرکسی نمیتواند براحتی پا به این عرصه بگذارد. هر کشوری برای مدل شدن فاکتورها و استانداردهای خاصی دارد که بر طبق میانگین قد مردم همان کشور بوجود می آید  بعنوان مثال در ایران میانگین قد برای آقایان 180 و برای خانمها 170 در نظر گرفته شده است.  

فعالیت های تبلیغاتی 

خیلی دیده شده که بازیگران و هنرمندان چه ایرانی چه خارجی علاوه بر بازیگری در زمینه مدلینگ نیز فعالیت می کنند این فعالیت ها معمولا برای چهره های مشهور است و در سراسر جهان انجام می شود. بازیگران زن ایرانی نیز بسیار دیده شده که در فعالیت های تبلیغاتی شرکت می کنند یکی از این فعالیت های هنری مدلینگ است که به صورت گسترده ای برای تبلیغات آرایشی، لباس، پوشاک، عینک آفتابی و سایر وسایل استفاده می شود. یکی از بازیگرانی که این روزها در این زمینه فعالیت می کند  و فعالیتهایی را هم در شرکت های اروپایی انجام داده است، بازیگر جوان و بنام کشورمان ترلان پروانه است.

ترلان پروانه

 ترلان پروانه از کودکی با شرکتهای تبلیغاتی زیادی همکاری داشته و سابقه درخشانی در این زمینه دارد به طوری که در برخی شرکت های اروپایی نیز مشغول به فعالیت است و برای تبلیغات کلاه زمستانی و همچنین پالتو برای آن ها تبلیغاتی انجام داده است.

مدل شدن ترلان پروانه

فعالیت های مدلینگ ترلان پروانه 

بعد از حرفه ای شدن ترلان پروانه در زمینه بازیگری پیشنهادهای زیادی در زمینه های مختلف به وی داده شد. او این روزها در کنار حرفه ی بازیگری فعالیت دیگری به نام مدلینگ نیز انجام می دهد  و از زمانی که کمرون زیگزال (Cameron Zigzal طراحی لباس بانوان را آغاز کرد ، وی بعنوان مدل برند کمرون زیگزال نیز فعالیت کرد و شاید این نتیجه  داشتن چهره و اندام مناسبش برای این کار باشد.

فعالیتهای مدلینگ ترلان پروانه

علت ورود به فعالیت های تبلیغاتی و مدلینگ 

معمولا شرکتهای تبلیغاتی از افرادی برای تبلیغ کار خود استفاده می کنند که در بین مردم شناخته شده باشند و مورد اعتماد مردم باشند و مردم بعنوان الگو به آن ها نگاه کنند. ترلان پروانه نیز بعنوان یکی از بازیگران جوانی که مورد توجه مردم است و در میان مردم محبوبیت دارد مورد توجه شرکتهای تبلیغاتی است و میتواند تاثیر زیادی بر روی فروش محصولات داشته باشد.


فست فشن چیست؟


اصلیترین و ابتدایی ترین نیاز هر فردی پوشش و پوشاک می باشد که با توجه به محیط پیرامونش تنوع در طرح و نوآوری در ترکیب و پوشش بیشتر شد.

فست فشن( Fast Fashion) چیست ؟

در دهه 1980 در امریکا برای افراد کم درآمدی که دوست داشتند با مد روز پیش بروند اصطلاح فست فشن یا مد سریع شکل گرفت. این اصطلاح که توسط خرده فروشها به فرهنگ لغت مد افزوده شد در سریعترین زمان به بازار عرضه می شوند. در حقیقت فست فشن برای این است که مشتری در جریان اتفاقات روز مربوط به مد قرار گیرند و مردم بتوانند با هزینه کمتر پوشاک به روز را خریداری کنند.

تفاوت فست فشن با تولید انبوه

در فست فشن طراحی لباس اهمیت ویژه ای دارد و باید با فصلهای مختلف حتما طراحی های لباس هم تغییر کند و مانند این است که کت واک استور (Catwalk Store) داشته باشیم . برعکس در تولید انبوه دیزاین لباس فصلی صورت نمی گیرد و حتی امکان این وجود دارد که یک طراحی سال ها بصورت تکراری ادامه داشته باشد و تولید شود. باید در نظر گرفت که از نظر هزینه فست فشن به نسبت تولید انبوه گران تر است و این تفاوت هزینه به دلیل مد روز بودن و طراحی به روز داشتن است .


مد پایدار روشی است که فعالان آن کیفیت ماندگاری ، فرهنگ ها و ... را در یک پروسه زمانی نسبتاً طولانی در طراحی و توزیع محصولات خود اختصاص می دهند و تا مدتها محصولات به همان صورت و سبک تولید می شوند. درحالی که در مد سریع اعتقادی به صرف وقت و در نشر گرفتن فرهنگ ها و اصول ها و رعایت اخلاق در حوزه پوشاک ندارد و مدت زمان لازم در مد سریع برای طراحی تولید و توزیع گسترده بسیار کوتاه است شاید چیزی حدود ۲هفته باشد و البته عمر آن مد بسیار کوتاه بوده چیزی نزدیک به ۳دقیقه می باشد و خیلی زود مد دیگری جای آن مد را خواهد گرفت.

تفاوت فست فشن و تولید انبوه

هدف اصلی فست فشن

هدف اصلی فست فشن صرفه جویی در هزینه هاست . دو عامل مدیریت درست و اصولی در زمینه های تولید و فروش باعث پیروزی و پیشرفت روز به روز فست فشن بر همه رقبای خود شده است . همکاری تجاری نیز یکی از دلایل دیگر در پیروزی فست فشن در زمینه مُد است .همکاری های تجاری ، که برای به حداکثر رساندن فروش و سود با برطرف کردن نیازهای مشتری و رضایت مشتری است ،مدیریت استراتژیک گروه تولید نامیده می شود . ثبات قیمت ها و عدم ورشکستگی در گرو اتحاد تولیدکنندگان و همکاری آن ها با هم است.

مزایا و معایب مد سریع

شعار و هدف اصلی فست فشن این است که لباس در سریعترین زمان ممکن از فشن شوها و کت واک های لباس با کمترین قیمت به فروشگاه ها برسد. این تولید کنندگان محصولات خود را در کشورهای فقیرنشین و توسعه نیافته که نیروی انسانی زیاد و ارزان قیمتتر از کشورهای دیگر وجود دارد و در شرایط و کارگاه های نامناسب و غیر ایمن و با کم ترین مزایا تولید می کنند.کارشناسان حوزه مد معتقدند که صدمه ای که فست فشن به جامعه انسانی وارد کرده این است که بیشتر این مردم راهی جز برای تامین معاش ندارند و زیر استثمار این سیاست تولیدکنندگان می روند.


البته باید در نظر گرفت که فست فشن هر روز محصولات جدیدی را ارائه می دهد و به فروشگاه ها می فرستند اما قیمت پایین محصولات باعث می شود که کیفیت این تولید کنندگان پایین بیاید. از دیگر معایب فست فشن افزایش میل به خرید بیشتر در فرد است که این امر یک رفتار اجتماعی غلط است و مورد آخر این که با خرید بیش ازحد نیاز خیلی از این لباس ها دفعات کمتری مورد استفاده قرارگرفته و زباله های بیشتری تولید می شود و همین زباله ها باعث آسیب و تخریب محیط زیست می شود.

fast fashion