برندکده

معرفی برندهای پوشاک | نمایندگی فروش | حراج فصلی | خرید لباس | خرید انلاین لباس

برندکده

معرفی برندهای پوشاک | نمایندگی فروش | حراج فصلی | خرید لباس | خرید انلاین لباس

کفش ملی

 اقای رحیم ایروانی  موسس کفش ملی در سال ،1330 بعد از سفر به کشور چکسلواکی، دو کارشناس و یک دستگاه اتوکلاو با خود به ایران آورد و تولید کفش را تنها با ۳۵ کارگر آغاز کرد.  شرکت کفش ملی با بیش از نیم قرن تجربه  یکی از شرکت های تولید کننده کفش در ایران است که دارای بزرگترین زنجیره‌ی فروشگاهی در خاورمیانه، با ۲۶۴ فروشگاه در ۱۵۰ شهر و بزرگترین عرضه کننده‌ی انواع کفشهای مجلسی، راحتی، فرم، سازمانی، طبی، پرستاری، ایمنی و معدنی درکشور است.  این شرکت بعد از انقلاب مصادره و به سازمان صنایع ملی منتقل شد.ایروانی بعد از مدتی  زمینی به وسعت ۷۰۰ متر مربع در منطقه‌ی مهرآباد خریداری کرد. سپس با خرید ماشین دوخت، از پارچه‌های ایرانی استفاده کرد و شرکتی خارجی به نام ولکو نیز حاضر به سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری به ایران شد.

این کارخانه «کفش ملی» نام گرفت و در آغاز فعالیت خود ۱۵۰ محصول مختلف تولید می‌کرد. در ایران تا سال 1337 کفش چرمی تولید نمی‌شد، اما با تاسیس کارخانه های چرم و دباغی، کفش ملی شروع به تولید کفش چرم کرد. در این دوران رقبای عمده‌ی کفش ملی، کفش‌هایی بودند که اغلب از چکسلواکی وارد می‌شدند. از سال ۱۳۴۷ به بعد، کفش ملی در کنار تولید کفش، محصولاتی مثل جوراب، توید آستر، بند کفش و محصولات دیگر را آغاز کرد. در همین سال، گسترش کارخانه‌های کفش ملی با ساخت و ساز در کیلومتر ۱۸ جاده قدیم کرج آغاز شد.

 توسعه‌ی سهم بازار، ارتقا بهره‌وری عملیاتی سازمان و توسعه‌ی بهره وری سرمایه‌های انسانی از اهداف گروه صنعتی ملی است. این برند در تلاش برای رسیدن به روزی است که نام کفش ملی نه تنها در جغرافیای مقدس این سرزمین که در بازار کفش جهان به عنوان نشانی معتبر بدرخشد.

اکنون فروشگاه‌های کفش ملی به عرضه‌ی تولیدات صنایع کوچک و دیگر کارخانه‌ها تبدیل شده‌ است. نشان فیل این برند  فرهنگ استفاده از کفش های صنعتی را به خاورمیانه آورد و به عنوان پدر صنعت کفش ایران، بخشی از تاریخ و خاطره‌ی مردم شد.حضور در بازارهای بین‌المللی و صادرات به بیش از 14کشور جهان با کفش‌های نظامی، سرپایی، ورزشی و...این نشان را به نامی آشنا در بسیاری از کشورها تبدیل کرده و تامین یکپارچه‌ی کفش‌های ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی نیز برگی از قدم‌های فرامرزی کفش ملی بود.

ایروانی پارک صنعتی کفش ملی را رسماً در سال‌های آغازین دهه‌ی ۱۳۵۰ راه‌اندازی کرد. در کارخانه‌ی کفش ملی، کفش ورزشی، چکمه، پوتین، دمپایی، کفش کتانی، کفش‌های بچه‌گانه  کفش ملی مردانه و کفش ایمنی تولید می‌شد. در سال 1357 شرکت کفش ملی و بیش از ۵۰ شرکت در ارتباط با آن مصادره و به سازمان صنایع ملی منتقل و سپس به سازمان بازنشستگی واگذار شد. تا به امروز ماشین‌آلات این کارخانه تماماً فروخته و محل کارخانه‌ها (پارک صنعتی کفش ملی) به انبار تبدیل شده است.

دبنهامز

«ویلیام کلارک» برند انگلیسی دبنهامز(Debenhams) را  در سال ۱۷۷۸ میلادی  تاسیس کرد. دبنهامز یک خرده فروش چند ملیتی است  که اولین فروشگاه خود را در لندن   افتتاح نمود.  ابتدا در انگلیس و ایرلند کار خود را شروع کرد و در حال حاضر فروشگاه‌های زیادی در سراسر دنیا نمایندگی این برند را دارند. این برند در ابتدا با رویکرد فروش پارچه، لوازم آرایش و بهداشتی و لوازم خرازی کار خود را شروع کرد. این شرکت در قرن هجدهم به عنوان یک فروشگاه واحد در خیابان ویگمور لندن تاسیس شد و اکنون به ۱۷۸ فروشگاه در سراسر انگلستان، ایرلند و دانمارک گسترش یافته است. دبنهامز طیف وسیعی از لباس، لوازم خانگی و مبلمان را به فروش می‌رساند و از سال ۱۹۹۳ با نام تجاری Debenhams شناخته شده است. در حال حاضر این برند پیشرو جهانی در ۲۷ کشور با ۲۴۰ شعبه فعالیت می نماید.

دبنهامز با فروش کالاهایی به مراتب با کیفیت تر نسبت به دیگر برندهای خرده فروش ، جایگاه بهتری نسبت به مشتریان دارد. این برند دارای برندهای زیر مجموعه دیگری نیز می باشد که هر کدام محصولات با کیفیتی را برای عرضه دارند. شما با ورود به یکی از فروشگاه های دبنهامز شاهد قفسه هایی از پوشاک و لوازم خانگی خواهید بودبخشی از شهرت این برند مدیون تولید و طراحی کالکش های خاص خود می باشد.

نمایندگی‌های برند دبنهامز در تهران و دیگر شهرها: تهران، بلوار میرداماد، جام جم، مشهد، خیابان احمد آباد، شیراز، میدان سنگی، اصفهان، روبروی سپاهان شهر.

طی تمام این سال ها، مخاطب اصلی محصولات دبنهامز، تمام مردم دنیا بوده اند. این برند زیبایی و برازندگی را حق هر انسانی می داند. دبنهامز باتجربه تمام مرزهای جغرافیایی را شکسته و محصولاتی فارغ از سن و سال و جنسیت تولید می کند. پس از سال ها فعالیت با نام دبنهامز، در سال 1993 این برند برای اولین بار در دنیای مد و فشن، دست به ابتکاری جالب زد. دبنهامز رسما اعلام کرد که با نام هر طراح، زیربرندی تحت مدیریت دبنهامز، به دنیای مد معرفی می شود. این اقدام باعث شد تا شهرت و محبوبیت این برند هم برای مشتریان و هم طراحان بیشتر شود. محصولات دبنهامز از پیراهن، پالتو و شلوار گرفته تا لباس راحتی و خواب، در طرح ها و مدل های مختلفی، لوازم آرایشی و بهداشتی، طراحی محصولات خانگی و کالای خواب هستند. این برند از معدود برندهایی است که تابوی سایز نرمال و اندام متناسب را شکست. دبنهامز با راه اندازی کمپین های مختلف نشان داد که تمام مردم دنیا زیبا و خوش اندام هستند. این مجموعه برای انواع سایزهای بزرگ و کوچک لاین های تولید لباس و اکسسوری متفاوتی دارد. تخصص گرایی و به کارگیری نیروی انسانی حرفه ای از اصول همیشگی این برند بوده است. همراهی با ترندهای روز دنیای مد و فشن در کنار شناخت نوع نیاز مردم تمام دنیا، رمز موفقیت و ماندگاری دبنهامز است.

سال های بعد ویلیام کلارک تصمیم می گیرد تا آقای ویلیام دنبهام را به عنوان شریک خود انتخاب کند. شراکت این دو مرد باعث تغییراتی در این شرکت شد از جمله تغییر نام شرکت به کلارک اند دبنهامز بود.  حدودا ۴۰ سال پس از تاسیس برند کلارک اند دنبهامز، ویلیام کلارک تصمیم می گیرد خود را بازنشت کند.پس از آن مدیریت تا حدود بسیاری به دست آقای ویلیام دبنهامز افتاد. دبنهامز دو نفر از کارمندان مورد اعتماد خود یعنی ویلیام پولی و جان اسمیت را به عنوان شرکای تجاری در لندن پذیرفت. سابقه بیست ساله دبنهامز در طراحی محصولات خود و بهره گیری از طراحان برجسته ای همچون جف بنک و جسپر کونران، این برند را در زمره برترین برندهای پوشاک جهان قرار داده است.دبنهامز ایران نیز از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز نموده و پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه و محصولات آرایشی و بهداشتی را به علاقمندان دنیای مُد و زیبایی ارائه می نماید.

آدیداس

آدیداس(Adidas) یک هلدینگ است و شرکت تولید پوشاک ورزشی ریبوک (Reebok)، لوازم گلف تیلورمید و راک پورت زیرمجموعه‌های آن به‌شمارمی‌آیند. این نام تجاری بزرگترین تولیدکننده‌ی لوازم ورزشی در اروپا و دومین تولیدکننده‌ی بزرگ لوازم ورزشی در جهان به‌شمار می‌رود .تنوع و کیفیت محصولات شرکت آدیداس باعث خاص و ویژه بودن این محصولات نسبت به مارک های دیگر شده‌است. آدولف داسلر (Adolf Dassler )  به همراه برادرش رودولف داسلر(Rudolf Dassler)، در سال ۱۹۲۴ شرکتی را با مشارکت برادرش تأسیس کرد. این شرکت در ابتدا با نام «کارخانه‌ی کفش برادران داسلر» فعالیت خود را آغاز کرد. آدولف متولد  3 نوامبر 1900 طراح کفش و کارافرین آلمانی است که در سال 1920 شروع به ساخت کفش‌های ورزشی کرد. او سعی داشت که کفشهای زیبا و با کیفیت را تولید کند. پس از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، شرکت کفش برادران داسلر تاسیس شد.  اما در سال ۱۹۴۸، پس از بروز مشکل میان برادران داسلر، رودولف از شرکت جدا شد و شرکت پوما(Puma) را تأسیس کرد. در پی جدایی او، آدولف نیز نام شرکت را به «آدیداس» تغییر داد. واژهٔ آدیداس، از نام مستعار آدولف یعنی «آدی»، نامی که خانواده و دوستانش او را صدا می‌کردند و ابتدای نام خانوادگی وی، (داسلر: داس (، نام آدی+داس یا آدیداس را برای شرکت و محصولات خود برگزید.در المپیک 1936 جسی اونز دونده‌ی آمریکایی که کفش های این برند را استفاده کرده بود توانست 4 مدال طلا را ازآن خود کند.این موفقیت تبلیغی تاثیرگزار برای برند آدیداس محسوب می‌شد.

گروهی بر این باورند که نام این برند جهانی از جمله‌ی انگلیسی «هرروز درباره‌ی ورزش رویاپردازی می کنم.» تاثیر گرفته است. لوگوی آدیداس در سال 1948 به ثبت رسید. آدولف چندی بعد به فکر گسترش شرکت خود افتاد و همچنین محصولات خود را فقط به ارائه‌ی کفش ورزشی محدود نکرد و لباس‌ها و گرمکن‌های ورزشی نیز به محصولات آدیداس اضافه شدند. سپس آدیداس آغاز به تولید تجهیزات ورزشی، مانند توپ و راکت، کفش ورزشی، تجهیزات ورزشی، ساعت، عینک آفتابی، محصولات مراقبت‌های شخصی و لوازم لوکس کرد.

آدولف داسلر در سال ۱۹۷۸ در هرتسوگن‌آوراخ آلمان غربی درگذشت و پس از او، پسرش هورست داسلر مدیریت شرکت آدیداس را در دست گرفت. در ۱۹۸۷ هورست داسلر نیز درگذشت، ولی شرکت آدیداس همچنان در کنترل خانوادهٔ داسلر قرار داشت، تا اینکه در سال ۱۹۹۵ سهام این شرکت، به‌صورت عمومی، واگذار شد.

 در جنگ جهانی دوم این برند با مشکلات زیادی روبه رو بود اما اواخر قرن 20 با شرکت سالامون، که لوازم ورزش اسکی تولید می‌کرد، ادغام شد و دوباره وارد رقابت در عرصه جهانی شد. اما این همکاری تا سال 2005 ادامه داشت و بعد از آن سالامون (Salomon)  به شخص دیگری واگذار شد. استلا مک کارتنی طراح مد و لباس بریتانیایی از سال 2004 با این شرکت در بخش تولید محصولات ورزشی زنانه همکاری می‌کند.

در حال حاضر شرکت آلمانی آدیداس در شهر هرتسوگن آوراخ واقع شده است.امروزه آدیداس در اکثر کشورهای دنیا دارای شعبه و نمایندگی است. این شرکت از سال 2014 به مدت ده سال اسپانسر تیم فوتبال منچستر یونایتد(Manchester United ) شده و لیونل مسی، ستاره‌ی فوتبال، یکی از مبلغان اصلی این شرکت است. محصولات آدیداس در ایران نیز نمایندگی دارد. شعبات آدیداس  اکثرا در تهران هستند اما در قم و مازنداران نیز شعبه دارد.


ساعتچی

گروه صنعتی «ساعتچی»  در سال 1382 توسط علی ساعتچی  فعالیت خود را در زمینه‌ی طراحی و تولید طلا و جواهرات آغاز کرد.ساعتچی نامی شناخته‌شده در بازار طلا و جواهر تهران است که با حدود یک قرن سابقه‌ی فعالیت خانوادگی،در سال ۱۳۹۱ اقدام به تأسیس گالری ساعتچی در سام‌سنتر، با مدیریت علی ساعتچی (نسل سوم این خانواده) کرد. این گالری انواع طلا و جواهر را با رویکرد مدرن عرضه می‌کند . تنوع رنگ و بافت، شناسنامه بصری محصولات ساعتچی را شکل می‌دهند که در انواع انگشتر، آویز،سنگ‌ها و جواهرات این مجموعه جلوه می‌کند. ساعتچی امید دارد با همکاری آکادمی های تخصصی طراحی طلا و جواهر در ایران، فعالیت‌های خود را روز به روز ارتقا ببخشد. مجموعه‌ی ساعتچی به پشتوانه‌ی تجربه و سابقه‌ی دیرینه‌ی خانوادگی،همت و تلاش فراوان، خیلی زود جایگاه خود را در بین صنعتگران این صنف پیدا کرد و با تولید ملی، نیازهای بسیاری از همکاران و فروشندگان طلا را در نقاط مختلف کشور مرتفع ساخت.

همچنین سایت گالری ساعتچی برای رفاه مشتریان و خرید آنلاین توسط این گروه راه اندازی شده است. قیمت‌های سایت این گالری هر ساعت، از روی نرخ اتحادیه‌ی طلا بروز می شود و امنیت این سایت تا حدی بالا است که به راحتی و بااطمینان خاطر می‌توانید از آن خرید کنید.

ارسال در تهران با پیک گالری ساعتچی و برای شهرستان با پست پیشتاز انجام می‌شود. گروه گالری ساعتچی تمام سفارشات را بیمه می‌کند وتمام تلاش خود را می‌کند تا سفارش شما بدون هیچ آسیبی و در کمال صحت به دستتان برسد. با این وجود مسوولیت هر گونه خسارتی که در زمان حمل به کالا وارد شود بر عهده می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید برای بازگرداندن کالا یا تعویض آن با پشتیبانی سایت ساعتچی تماس بگیرید و کالای مرجوعی را به یکی از شعبه‌ها ارسال کنید.طلا‌ی کم اجرت گالری ساعتچی این امکان را فراهم کرده است که تمام اقشار جامعه توانایی خرید داشته باشند. 

چرم درسا

شاهین فاطمی متولد 1350 دارای مدرک لیسانس مهندسی صنایع و  MBA و DBA ،موسس برند «درسا»، همچنین عضو هیات‌رییسه‌ی اتحادیه‌ی تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران برای سه دوره است. فاطمی بر حسب یک اتفاق وارد این راه شد وتجربه‌ای در این زمینه نداشت او ابتدا با استفاده از دوستش که در خانه اش محصولات چرمی تولید میکرد با این فضا اشنا شد و چندجاسوئیچی که دوستش درست کره بود به هر نحوی که شد فروخت. فاطمی در آن زمان به چرم درسا  و مساله برندینگ فکر نمی‌کرد بلکه فقط قصد تولید یک محصول و فروش آن را داشت.

درنهایت  فاطمی در سن 19 سالگی با امیرکاظم نورمحمدی آشنا شد. آن‌ دو در سال 1371  برند «درسا» را تاسیس کردند که در شروع کارشان 200 پرسنل در تولیدی کوچک‌شان مشغول به کار شدند. همچنین در سال 78 بزرگ‌ترین کارخانه چرمی را در جاجرود تهران تأسیس کردند که این کارخانه صنعتی به وسعت 2000 متر مربع است. برند «درسا» به شکل رسمی در سال 1379 با این نام به ثبت رسید و اولین فروشگاه آن سال 81 در شهرک غرب افتتاح شد.برند «درسا» ۴۵۰نفر اشتغالزایی مستقیم دارد و فروشگاه جدید آن نیز هزار نفر پرسنل استخدام کرده است.همچنین 50 نفر در دفتر مرکزی، ۱۴۰ نفر فروشنده در بخش های فروشگاهی و ۱۰۰ نفر به عنوان پرسنل کارخانه مشغول به کار هستند. محصولات چرمی برند «درسا» مثل کیف، کفش و کمربند و... است که به راحتی می‌توانید از سایت آن خریداری کنید. شعب چرم درسا در 20 نقطه از ایران فعالیت میکنند.  «درسا» در نمایشگاه‌هایی در باکو، ترکیه، آلمان و آفریقای جنوبی غرفه داشت و در باکو حتی یک شعبه افتتاح و همچنین در دبی هم یک شرکت برای آن تأسیس کردند. در داخل کشور نیز مدل نوین تبلیغاتی را شروع و برای اولین بار با حمید گودرزی به‌عنوان یک مدل تبلیغاتی قرارداد بستند.

به گفته‌ی شاهین فاطمی اتفاقی که در برند «درسا» خواهد افتاد، پیدا کردن هویت بین‌المللی است. او امیدوار است این برند که بعد در دهه‌ی چهارم فعالیت خود، بتواند به یک شرکت بین‌المللی تبدیل شود.

برند «درسا» تنها برند خاورمیانه در بخش جواهرات و چرم است که توانسته لایسنس برند سواروسکی(Swarovski) را بگیرد. فاطمی دراین‌باره گفته است:« چند سال پیش در یک سمینار مجازی بودم که کوین کلر(Kevin Lane Keller)، پدر برندسازی جهان می‌‌گفت ما اگر بخواهیم برند بسازیم، نیازی نیست برویم یک محصولی را از یک برند دیگر کپی کنیم و بگوییم ما این محصول را از شما بهتر تولید کرده‌ایم. این امکان‌پذیر نیست و برندسازی یک راه بیشتر ندارد؛ این‌که ریشه‌های خودمان را پیدا و به دنیا عرضه کنیم.»

برند «درسا» از اولین کلکسیون‌های خود در همکاری با سواروسکی رونمایی کرد که طبق گفته‌ی این برند محصولاتی را با تلفیق فرهنگ ایرانی و نیازهای روز انسان در زمینهی پوشاک ارائه داده است. این برند در شروع کار با سواروسکی، 4 کلکسیون «ترمه»، «لاوین»، «خنت» و «تاروس» را طراحی کرد که کلکسیون «ترمه»، متشکل از بته‌جقه‌های ایرانی بود. اسم کلکسیون دوم را «خنت»، یعنی آواز خواندن به گویش کویری، گذاشتند. کلکسیون سوم را از نقش «درسا» برداشتند و کلکسیون چهارم که «تاروس» بود را از قله‌ی سهند بالهام گرفتند و با کریستال‌های مدرن سواروسکی تلفیق کردند تا خانم‌ها بتوانند این مجموعه را را با لباس‌های امروزی استفاده کنند.

 «درسا» دارای شبکه ای پانصدهزار نفری از مشتریان وفادار است و با تولیدکنندگان حرفه ای داخلی و ترک همکاری می‌کند. این برند ماموریت خود را تبدیل چرم طبیعی و باکیفیت به محصولی لوکس می‌داند. چشم انداز چرم «درسا» در آینده، تبدیل شدن به رقیبی خوب برای برندهای اروپایی است. مشتریان، چرم «درسا» را به عنوان برندی لوکس، باکیفیت و قیمت بالا می‌شناسند. «درسا» سبک زندگی لوکس را با استفاده از طراحی منحصر به فرد و خدمات مناسب به مشتری عرضه می‌کند. همچنین این برند با تولید مبلمان و لوازم جانبی خانه، نیاز به طراحی داخلی معماران و مصرف کنندگان را برآورده می‌سازد. خدمات پس از فروش این برند شامل ترمیم، نظافت، واکس و تعویض است.  از دیگر خدمات برند «درسا»، ارایه‌ی گارانتی به مشتریان خود است که به افزایش جلب اعتماد آنان کمک می‌‌کند. این برند تا دو سال هر اتفاقی که برای محصولات کیف بیفتد را ضمانت می‌کند. فاطمی معتقد است برند «درسا» باید حس لذت را برای مشتری به وجود بیاورد چون قرار است با آن‌ها زندگی کندفاطمی در سال 1391 موقعیت خود را با عنوان برند «درسا، چرم و لوکس» تثبیت کرد که هم اکنون در حال تشکیل خط جدیدی با نام«شاهین_امیر» هستند. این خط تولید شامل محصولاتی بسیار خاص، لوکس و هنری خواهد بود. برند «درسا» دارای پرسنل جوان و خلاقی است که هرکدام در جایگاه خود به وظایفشان متعهد و علاقه‌مند هستند.