شاهین فاطمی متولد 1350 دارای مدرک لیسانس مهندسی صنایع و MBA و DBA ،موسس برند «درسا»، همچنین عضو هیاترییسهی اتحادیهی تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران برای سه دوره است. فاطمی بر حسب یک اتفاق وارد این راه شد وتجربهای در این زمینه نداشت او ابتدا با استفاده از دوستش که در خانه اش محصولات چرمی تولید میکرد با این فضا اشنا شد و چندجاسوئیچی که دوستش درست کره بود به هر نحوی که شد فروخت. فاطمی در آن زمان به چرم درسا و مساله برندینگ فکر نمیکرد بلکه فقط قصد تولید یک محصول و فروش آن را داشت.
درنهایت فاطمی در سن 19 سالگی با امیرکاظم نورمحمدی آشنا شد. آن دو در سال 1371 برند «درسا» را تاسیس کردند که در شروع کارشان 200 پرسنل در تولیدی کوچکشان مشغول به کار شدند. همچنین در سال 78 بزرگترین کارخانه چرمی را در جاجرود تهران تأسیس کردند که این کارخانه صنعتی به وسعت 2000 متر مربع است. برند «درسا» به شکل رسمی در سال 1379 با این نام به ثبت رسید و اولین فروشگاه آن سال 81 در شهرک غرب افتتاح شد.برند «درسا» ۴۵۰نفر اشتغالزایی مستقیم دارد و فروشگاه جدید آن نیز هزار نفر پرسنل استخدام کرده است.همچنین 50 نفر در دفتر مرکزی، ۱۴۰ نفر فروشنده در بخش های فروشگاهی و ۱۰۰ نفر به عنوان پرسنل کارخانه مشغول به کار هستند. محصولات چرمی برند «درسا» مثل کیف، کفش و کمربند و... است که به راحتی میتوانید از سایت آن خریداری کنید. شعب چرم درسا در 20 نقطه از ایران فعالیت میکنند. «درسا» در نمایشگاههایی در باکو، ترکیه، آلمان و آفریقای جنوبی غرفه داشت و در باکو حتی یک شعبه افتتاح و همچنین در دبی هم یک شرکت برای آن تأسیس کردند. در داخل کشور نیز مدل نوین تبلیغاتی را شروع و برای اولین بار با حمید گودرزی بهعنوان یک مدل تبلیغاتی قرارداد بستند.
به گفتهی شاهین فاطمی اتفاقی که در برند «درسا» خواهد افتاد، پیدا کردن هویت بینالمللی است. او امیدوار است این برند که بعد در دههی چهارم فعالیت خود، بتواند به یک شرکت بینالمللی تبدیل شود.
برند «درسا» تنها برند خاورمیانه در بخش جواهرات و چرم است که توانسته لایسنس برند سواروسکی(Swarovski) را بگیرد. فاطمی دراینباره گفته است:« چند سال پیش در یک سمینار مجازی بودم که کوین کلر(Kevin Lane Keller)، پدر برندسازی جهان میگفت ما اگر بخواهیم برند بسازیم، نیازی نیست برویم یک محصولی را از یک برند دیگر کپی کنیم و بگوییم ما این محصول را از شما بهتر تولید کردهایم. این امکانپذیر نیست و برندسازی یک راه بیشتر ندارد؛ اینکه ریشههای خودمان را پیدا و به دنیا عرضه کنیم.»
برند «درسا» از اولین کلکسیونهای خود در همکاری با سواروسکی رونمایی کرد که طبق گفتهی این برند محصولاتی را با تلفیق فرهنگ ایرانی و نیازهای روز انسان در زمینهی پوشاک ارائه داده است. این برند در شروع کار با سواروسکی، 4 کلکسیون «ترمه»، «لاوین»، «خنت» و «تاروس» را طراحی کرد که کلکسیون «ترمه»، متشکل از بتهجقههای ایرانی بود. اسم کلکسیون دوم را «خنت»، یعنی آواز خواندن به گویش کویری، گذاشتند. کلکسیون سوم را از نقش «درسا» برداشتند و کلکسیون چهارم که «تاروس» بود را از قلهی سهند بالهام گرفتند و با کریستالهای مدرن سواروسکی تلفیق کردند تا خانمها بتوانند این مجموعه را را با لباسهای امروزی استفاده کنند.
«درسا» دارای شبکه ای پانصدهزار نفری از مشتریان وفادار است و با تولیدکنندگان حرفه ای داخلی و ترک همکاری میکند. این برند ماموریت خود را تبدیل چرم طبیعی و باکیفیت به محصولی لوکس میداند. چشم انداز چرم «درسا» در آینده، تبدیل شدن به رقیبی خوب برای برندهای اروپایی است. مشتریان، چرم «درسا» را به عنوان برندی لوکس، باکیفیت و قیمت بالا میشناسند. «درسا» سبک زندگی لوکس را با استفاده از طراحی منحصر به فرد و خدمات مناسب به مشتری عرضه میکند. همچنین این برند با تولید مبلمان و لوازم جانبی خانه، نیاز به طراحی داخلی معماران و مصرف کنندگان را برآورده میسازد. خدمات پس از فروش این برند شامل ترمیم، نظافت، واکس و تعویض است. از دیگر خدمات برند «درسا»، ارایهی گارانتی به مشتریان خود است که به افزایش جلب اعتماد آنان کمک میکند. این برند تا دو سال هر اتفاقی که برای محصولات کیف بیفتد را ضمانت میکند. فاطمی معتقد است برند «درسا» باید حس لذت را برای مشتری به وجود بیاورد چون قرار است با آنها زندگی کند. فاطمی در سال 1391 موقعیت خود را با عنوان برند «درسا، چرم و لوکس» تثبیت کرد که هم اکنون در حال تشکیل خط جدیدی با نام«شاهین_امیر» هستند. این خط تولید شامل محصولاتی بسیار خاص، لوکس و هنری خواهد بود. برند «درسا» دارای پرسنل جوان و خلاقی است که هرکدام در جایگاه خود به وظایفشان متعهد و علاقهمند هستند.