برندکده

معرفی برندهای پوشاک | نمایندگی فروش | حراج فصلی | خرید لباس | خرید انلاین لباس

برندکده

معرفی برندهای پوشاک | نمایندگی فروش | حراج فصلی | خرید لباس | خرید انلاین لباس

آشنایی با مریم نصیرزاده طراح موفق ایرانی در نیویورک

آشنایی با مریم نصیرزاده طراح موفق ایرانی در نیویورک


مریم نصیرزاده در تهران و در  خانواده‌ای ایرانی به دنیا آمده است. پدر و مادر مریم در لندن باهم آشنا شدند و خانواده‌ی خود را در ایران تشکیل دادند، آن ها بعد از تولد دخترشان به سن دیگو در کالیفرنیا مهاجرت کردند و با افتتاح رستورانی به امرار معاش پرداختند.


مریم نصیرزاده

مریم نصیرزاده از کودکی به فشن علاقمند بود و در دوران نوجوانی با دوستانش،  اخرهفته ها را به بوتیگ گردی و  خرید لباس‌های وینتیج اختصاص می داد. همچنین او  گاهی با دوستانش کنار هم جمع می‌شدند و با لباس‌های یکدیگر عکاسی می‌کردند. مریم و دوستانش در دوره‌ای شدیدا به استایل دهه‌ی 70 میلادی و جنبش هیپی  علاقه‌مند شدند و به دنبال پارچه‌های هندی کتان و گل‌گلی بودند. در نهایت مریم تصمیم به طراحی و تولید لباس‌ها واکسسوری‌های خود را گرفت.

در دوران دبیرستان، مریم علاقه‌ی خاصی به مبحث هنر داشت و دیوارهای اتاقش پر بودند از نقاشی‌ها و کلاژهایی که او خلق کرده بود. مجله‌ها همیشه مریم را جذب خود می‌کردند.

اگر بخواهیم نگاهی به پیشینه خانوادگی مریم در زمینه مد بیندازیم قطعا به دهه‌ی 50 ایران خواهیم رسید، به بوتیک مادربزرگش در تهران.

 مادربزرگ مریم مدت زیادی به کلاه‌دوزی مشغول بود و از ایتالیا و فرانسه لباس وارد می‌کرد که با توجه به آن زمان، اتفاقی نادر در ایران محسوب می‌شد. مریم همواره از طراحی ویترین و بوتیک مادربزرگش الهام می‌گرفت و تابستانی را در لندن کنار او سپری کرد و دوخت و دوز را از او آموخت.

مریم نصیرزاده


 مریم برای دوره‌ی کارشناسی، رشته‌ی طراحی پارچه و اکسسوری را انتخاب کرد. او میان دو دنیای هنر و فشن شناور بود و مرزی برای آثاری که خلق می‌کرد در نظر نمی‌گرفت.او معمولا از  میوچیا پرادا و دیوید هاکنی  برای طراحی محصولاتش الهام می گیرد.

این طراح ایرانی در سن 22 سالگی و پس از فارغ‌التحصیلی ، وارد دنیای مد شد. نصیرزاده برای شروع فعالیتش  گیپورهای وینتیج و پارچه‌های گلدوزی شده را باهم تلفیق کرد و تیشرت‌هایی خاص تولید کرد. طولی نکشید که  تیشرت‌های مریم نصیرزاده پر طرفدار شد  و در بسیاری از فروشگاه‌های مطرح برای فروش گذاشته شدند. پس از گذشت 4 سال، مریم برای تحصیل به نیویورک رفت و در دانشگاه پارسونز یکی از بهترین دانشگاه‌های مد دوره‌ طراحی لباس  را گذراند.


مریم در نیویورک با همسرش  اودی (Uday) آشنا شد. طولی نکشید که این زوج، بوتیک خود را افتتاح کردند. مریم و اودی بیشتر به جای فروش لباس ها و طراحی هایشان، به دنبال محلی برای به نمایش گذاشتن سبک زندگی و تصویرگری احساسات شخصی‌شان بودند. از ایده تا اجرای بیزینس این زوج تنها 3 ماه زمان برد، اما همین زمان کوتاه به آن‌ها کمک کرد تا قبل از بحران اقتصادی سال 2008، موفق به دریافت وام خود شوند.

نصیرزاده پس از مدتی شوروم  خود را در زیرزمین بوتیکش افتتاح کرد و به حمایت از طراحان لباس تازه‌کار پرداخت. افتتاح شوروم بیشتر به علت بحران اقتصادی و نیاز به درآمد بود اما پس از مدتی به یکی از بخش‌های مورد علاقه‌ی نصیرزاده تبدیل شد. مریم که پیش از آن در جایگاه طراحان نوپا بود، درک خوبی از شرایط تازه‌کاران داشت.  او پس از مدتی، نیاز به خلق و طراحی را در خود حس کرد و تصمیم گرفت تا طراحی را هر چه زودتر شروع کند.


مریم نصیرزاده

بعد از گذشت 4 سال از افتتاح بوتیک،  برند مریم نصیرزاده وارد دنیای مدو فشن شد. نصیرزاده در طول سال‌ها فعالیت، دیدگاه خاص خود را نسبت به فشن پیدا کرده بود و هدف او در برندش، ارائه‌ی استایل‌هایی بود که قبل از آن مورد توجه نبود. در واقع مریم نصیرزاده  به دنبال ارائه‌ی محصولاتی بود که مدتی طولانی می‌توانستند مهمان کمد لباس زنان باشند. برند مریم نصیرزاده از بوتیکش الهام می‌گیرد، لباس‌ها و اکسسوری‌هایی ساده که طرح و رنگ پارچه‌شان ویژگی متمایز کننده‌ی آن‌ها هستند. مریم کالکشن‌های خود را با صبر و حوصله خلق می‌کند و دنبال کننده‌ی تقویم پرسرعت فشن نیست به همین دلیل هم چندی پیش در هفته‌ی مد نیویورک شرکت نکرد تا به عروسی دوستی در آفریقا برود، کاری که کمتر برندی جرئت انجام آن را دارد.

مریم نصیرزاده

آخرین کالکشن مریم نصیرزاده از لباس‌های مجموعه‌های قبلی، با استایلی جدید تشکیل شده است. کالکشن ریزورت 2021 پیش از بحران کرونا برنامه ریزی شده بود، اما کاملا مناسب با حال وهوای این دوره است. مریم برای طراحی این کالکشن تنها کمبود منابع طبیعی را در نظر نگرفته، بلکه استفاده‌ی مناسب زمان را نیز در ذهن داشته است. نتیجه‌ی این فاصله‌گیری از دنیای پرسرعت و زیاده خواه فشن، کالکشنی دلنشین و نزدیک به دنیای ذهنی مریم شده است.

مریم نصیرزاده


مریم نصیرزاده



مطالب مرتبط:

درددل خواهران وقار از شرایط سخت کار در ایران

همه آنچه که باید در مورد پریا فرزانه بدانید!

طراح ایرانی در ران وی 2020 لندن

لیلیان افشار طراح کیف ایرانی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.